Polityka prywatności Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego

Polityka prywatności Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego

Niniejsza polityka prywatności stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach serwisu internetowego należącego do Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego 

Szanujemy Państwa prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych. Gromadzimy dane osobowe przekazywane w trakcie korzystania z Serwisu www.ptp.edu.pl z największą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, przestrzegając prawa do ochrony prywatności i gwarantujemy wszystkim osobom korzystającym z Serwisu, że udostępnione dane będą właściwie chronione przed przejęciem przez osoby trzecie.

  1. Użyte w niniejszej polityce prywatności zwroty oznaczają:
    1. Administrator – Polskie Towarzystwo Pediatryczne z siedzibą w Warszawie przy ul. Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS: 0000047969, NIP: 5272153766 oraz REGON: 000811483;
    2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej, osobie prawnej lub osobie nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnej, zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową, gospodarczą lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
    3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności;
    4. Regulamin – Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach serwisu internetowego należącego do Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego;
    5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);
    6. Serwis lub Strona internetowa – witryna internetowa/serwis internetowy w domenie www.ptp.edu.pl – stanowiący własność Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego – dostępny pod adresem: www.ptp.edu.pl.
      W pozostałym zakresie w Polityce znajdują zastosowanie definicje zawarte w Regulaminie.
  2. Postanowienia wstępne:
    1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu prowadzonego pod adresem: www.ptp.edu.pl jest Polskie Towarzystwo Pediatryczne z siedzibą w Warszawie przy ul. Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS: 0000047969, NIP: 5272153766 oraz REGON: 000811483.
    2. Dane osobowe zbierane są od Użytkownika, w szczególności podczas rejestracji Konta Użytkownika, czy też korzystania z innych funkcjonalności Serwisu, w tym także poprzez zapisywane pliki cookies oraz udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie.
    3. Dane osobowe w Serwisie przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z RODO.
    4. Przekazanie danych osobowych Administratorowi jest dobrowolne, w związku z rejestracją Konta Użytkownika czy też w związku z udostępnianiem Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie wymaganych danych w procesie rejestracji Konta Użytkownika uniemożliwi Użytkownikowi skuteczne założenie Konta Użytkownika.
    5. Korzystając z Serwisu, Użytkownik akceptuje treść Polityki prywatności. 
  3. Dane osobowe zbierane i przetwarzane przez Administratora:
    1. Zakres danych Użytkownika jakie są zbierane i przetwarzane przez Administratora uzależniony jest od zakresu Usług, z których korzysta Użytkownik.
    2. W celu dokonania rejestracji Konta Użytkownika w Serwisie niezbędne jest podanie następujących danych osobowych:
      1. Dane Zalogowanego Użytkownika Serwisu – imię; nazwisko; adres e-mail; data urodzenia; numer PWZ; rok uzyskania dyplomu lekarskiego; tytuł naukowy; adres zamieszkania; adres do korespondencji; numer telefonu; specjalizacja oraz data rozpoczęcia i zakończenia specjalizacji; miejsce pracy
      2. Login oraz hasło, utworzone przez Zalogowanego Użytkownika Serwisu (tylko w przypadku rejestracji Konta Użytkownika).
    3. W zależności od ustawień przeglądarki Użytkownika, Administrator może przetwarzać jego adres IP lub inny identyfikator, informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii.
    4. Podanie danych osobowych przy rejestracji Konta Użytkownika jest dobrowolne, jednak odmowa podania obowiązkowych danych uniemożliwia rejestrację Konta Użytkownika w Serwisie i korzystanie z Usług oferowanych za pośrednictwem Konta Użytkownika. 
  4. Cele, podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz okres przechowywania danych:

    Cel przetwarzania danych  Podstawa prawna przetwarzania danych  Okres przechowywania danych 
    Założenie i prowadzenie Konta Użytkownika dla Zalogowanego Użytkownika Serwisu oraz zbieranie i przechowywanie treści zamieszczonych w Serwisie Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są okoliczności niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną oraz do założenia i prowadzenia Konta Użytkownika, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.  Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonywania i korzystania z funkcjonalności Konta Użytkownika, chyba że wcześniej Użytkownik wycofa  udzieloną dotychczas zgodę  na przetwarzanie jego danych w związku z prowadzonym Kontem Użytkownika.
    Ustalenie i dochodzenie roszczeń przez Administratora lub obrona przed takimi roszczeniami Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora w zakresie dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, które dotyczą prawnie uzasadnionych roszczeń Administratora lub obrony przed takimi roszczeniami.  Dane są przechowywane przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Administratora lub obrony przed takimi roszczeniami, nie dłużej jednak niż przez ustawowy okres przedawnienia roszczeń. 
    Zgłoszenie reklamacji  Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub osoby trzeciej, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, gdzie przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią.  Dane są przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia i zakończenia postępowania reklamacyjnego, co powinno nastąpić w okresie nie późniejszym niż  2 lata od dokonania zgłoszenia reklamacyjnego 
    Statystyczny i analityczny Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności i optymalizacji Serwisu. Dane są przechowywane przez okres niezbędny dla ustalenia danych statystycznych i analitycznych przez Administratora, jednak przez okres nie dłuższy niż 10 lat.
    Rachunkowo-księgowy Podstawą prawną przetwarzania danych jest prawny obowiązek spoczywający na Administratorze, a wynikający z obowiązujących przepisów prawa, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. c) RODO  Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi  przechowywanie dokumentów rachunkowo-księgowych, do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania, w szczególności związanego z uiszczaną składką członkowską.

    Ponadto przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji celów statutowych Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, zgodnie z przyjętym statutem Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego.

  5. Odbiorcy Danych: 
    1. W związku z prowadzeniem przez Administratora Serwisu oraz w celu prawidłowego świadczeniem Usług drogą elektroniczną oraz możliwości rejestracji Konta Użytkownika, niezbędnym jest skorzystanie przez Administratora z usług świadczonych przez podmioty trzecie, w szczególności podmioty wskazane w pkt 5.3 Polityki. Administrator wskazuje przy tym, że podejmuje współpracę z podmiotami, które zapewniają ochronę otrzymywanych i przetwarzanych danych osobowych, spełniających wymogi wynikające z RODO oraz zapewniając ochronę danych i praw osób, których dane dotyczą. 
    2. Administrator przekazuje dane podmiotom trzecim, tylko w takim zakresie w jakim jest to niezbędne i konieczne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych. 
    3. Dane osobowe Użytkowników Serwisu mogą być ujawnione i przekazywane w zakresie niezbędnym do wykonania określonego celu, podmiotom trzecim stanowiącym następującą kategorię odbiorców:
      1. dostawcy usług informatycznych, technicznych, umożliwiający prowadzenie Serwisu i świadczonych za jego pośrednictwem Usług drogą elektroniczną (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do obsługi Serwisu oraz dostawcy do udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – tj. Sorga Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy al. Jerozolimskich 214, 02-389 Warszawa, KRS: 0000725314. Administrator udostępnia niezbędne dane Zarejestrowanych Użytkowników ww. podmiotowi w szczególności w celu zapewnienia prawidłowego działania i funkcjonalności Serwisu oraz zapewnienia prawidłowej i nieprzerwanej realizacji Usług świadczonych drogą elektroniczną;
      2. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych – przekazywane dane mogą dotyczyć Zarejestrowanych Użytkowników, w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych. Administrator udostępnia zebrane dane Zarejestrowanych Użytkowników wybranemu dostawcy jedynie w przypadku gdy powstanie konieczność realizacji celu oraz przetwarzania danych zgodnego z Polityką;
      3. podwykonawcy – przekazywane dane mogą dotyczyć Użytkowników w zakresie niezbędnym do organizacji wydarzeń naukowych i naukowo-dydaktycznych (jak np. konferencje, sympozja, kongresy, webinary, szkolenia i inne). Administrator udostępnia zebrane dane Zarejestrowanych Użytkowników wybranemu podwykonawcy jedynie w przypadku gdy powstanie konieczność realizacji celu oraz przetwarzania danych zgodnego z Polityką.
    4. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 
  6. Przekazywanie Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG):
    1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
      1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
      2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
      3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
    2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania. 
    3. Administrator informuje, że w związku z korzystaniem z usług świadczonych przez dostawców zewnętrznych takich jak: Facebook (Meta Platforms) i spółki zależne Meta oraz Google, dane Użytkowników mogą być przekazywane poza EOG tj. do Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku z ich przechowywaniem przez ww. dostawców usług. Google i Facebook (Meta Platforms) zgodnie z udostępnioną przez te podmioty informacją stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO lub standardowe klauzule umowne w odniesieniu do swoich usług. Informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych ww. dostawców usług są dostępne w treści polityki prywatności, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
      1. Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl,
      2. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook): https://www.facebook.com/privacy/explanation,
      3. TikTok Technology Limited: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl,
      4. InnoCraft Limited (Matomo Analytics): https://matomo.org/privacy-policy/,
      5. MailerLite Limited: https://www.mailerlite.com/pl/legal/privacy-policy. 
  7. Uprawnienia Użytkownika:
    1. Użytkownikowi udostępniającemu i przekazującemu swoje dane osobowe Administratorowi, przysługują następujące uprawnienia tj.: 
      1. dostępu do powierzonych danych osobowych,
      2. sprostowania i poprawienia danych osobowych w każdym czasie,
      3. trwałego usunięcia danych,
      4. ograniczenia przetwarzanych danych,
      5. przeniesienia powierzonych danych,
      6. sprzeciwu wobec przetwarzania danych, 
      7. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
      8. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
    2. Prawo do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w treści pkt 7.1.6. Polityki, przysługuje Użytkownikowi, którego dane dotyczą, może on w dowolnym momencie wnieść sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora, z uwagi na szczególną wskazaną przez tego Użytkownika okoliczność – w przypadku przetwarzania danych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w tym także profilowania na podstawie powołanych przepisów. W przypadku złożenia sprzeciwu, Administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykaże istnienie ważnego interesu prawnego, który uzasadnia przetwarzanie tych danych (objętych sprzeciwem), i to przetwarzanie związane jest z interesem nadrzędnym wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, którego dane dotyczą lub dane te stanowią podstawę do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W takiej sytuacji Administrator nie będzie mógł uwzględnić sprzeciwu, o czym poinformuje Użytkownika wnoszącego sprzeciw. 
    3. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o której mowa w 7.1.7 Polityki, przysługuje Użytkownikowi, którego dane dotyczą oraz są przetwarzane przez Administratora wobec zgody tego Użytkownika wyrażonej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, a Użytkownik ma prawo cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody na przetwarzanie, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
    4. Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o której mowa w pkt 7.1.8 Polityki, przysługuje w trybie i sposób wynikający z treści RODO oraz prawa polskiego, w tym z treści ustawy o ochronie danych osobowych. Użytkownik – osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę bezpośrednio do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, wraz z opisem zaistniałej sytuacji, w tym wskazaniem jakie działania zostały przez osobę skarżącą uznane za naruszające jej prawa lub wolności. 
    5. Użytkownik, który przekazał Administratorowi swoje dane osobowe oraz wyraził zgodę na przetwarzanie tych danych, może skorzystać z uprawnień przewidzianych w pkt od 7.1.1. do 7.1.7. Polityki, poprzez:
      1. przesłanie do Administratora wiadomości e-mail pod adresem: sekretariat@ptp.edu.pl z dopiskiem „Dane osobowe” lub 
      2. w formie pisemnej na pod adresem: Polskie Towarzystwo Pediatryczne z siedzibą w Warszawie, ul. Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa z dopiskiem „Dane osobowe”.
        Wskazany powyżej sposób kontaktu z Administratorem dotyczy również sytuacji, w której Użytkownik, będzie zamierzał cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
  8. Pliki cookies:
    1. Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookies.  
    2. Przez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniach końcowych Użytkowników Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Pliki te co do zasady zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Nie zawierają one żadnych danych osobowych.
    3. Strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
    4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
      1. dostosowania zawartości Strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony internetowej, a w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika witryny i odpowiednio wyświetlić Stronę internetową, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb Użytkownika;
      2. tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Strony internetowej, co umożliwia ulepszanie ich struktury oraz funkcjonalności i zawartości.
    5. Używając plików cookies w wyżej opisany sposób Administrator nigdy nie identyfikuje tożsamości Użytkowników Strony internetowej na podstawie informacji przechowywanych w plikach cookies.
    6. Administrator zastrzega, że przez Stronę internetową, pod adresem której prowadzony jest Serwis mogą być przesłane następujące rodzaje plików cookies: 
      1. sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
      2. stałe (persistent cookies) – to pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika; 
      3. wydajnościowe – to pliki umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej (np. najczęściej odwiedzanych stron lub komunikatów o błędach);
      4. funkcjonalne – to pliki cookies, umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień (np. w zakresie wybranego rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, wyrażonych zgód); 
      5. reklamowe – to pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych – przeglądarka internetowa, domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Strony internetowej mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika strony. 
    8. Użytkownik może usunąć pliki cookies z poziomu przeglądarki internetowej z której korzysta, zgodnie z instrukcją przewidzianą dla tej przeglądarki, Administrator wskazuje możliwość skorzystania z tej funkcji za pośrednictwem najczęściej używanych przeglądarek internetowych:
      1. Chrome:https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl 
      2. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer
      3. Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox?redirectlocale=pl&redirectslug=usuwanie-ciasteczek
      4. Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
      5. Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/wy%C5%9Bwietlanie-i-usuwanie-historii-przegl%C4%85darki-w-programie-microsoft-edge-00cf7943-a9e1-975a-a33d-ac10ce454ca4
      6. Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
        Wyżej wskazane strony internetowe do usuwania plików cookies z poziomu przeglądarki internetowej są aktualne na dzień sporządzenia niniejszej Polityki.
    9. W związku z możliwością korzystania przez Administratora w Serwisie z usług reklamowych i analitycznych dostarczanych przez Google Ireland Ltd., Meta Platforms Ireland Limited (Facebook), TikTok Technology Limited, InnoCraft Limited (Matomo Analytics) oraz MailerLite Limited, Administrator wskazuje, że pełna informacja o zasadach przetwarzania danych osób odwiedzających Serwis (w tym informacji zapisanych w plikach Cookies): przez Google Ireland Ltd. znajduje się w polityce prywatności usług Google dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.1., przez Meta Platforms Ireland Limited (Facebook) znajduje się w polityce prywatności usług Meta dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.2, przez TikTok Technology Limited znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.3., przez InnoCraft Limited (Matomo Analytics) znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.4., przez MailerLite Limited znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.5. 
  9. Bezpieczeństwo Danych:
    1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. 
    2. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
    3. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by podmioty z nim współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
    4. Użytkownik powinien dbać o poufność utworzonego przez siebie loginu i hasła, nie udostępniając ich osobom trzecim, przy czym Administrator zaleca, aby hasło składało się z co najmniej 8 znaków, w tym 1 dużej litery, 1 małej litery, 1 cyfry i jednego znaku specjalnego. 
    5. Administrator zaleca wylogowanie się przez Użytkownika z Konta Użytkownika po zakończeniu korzystania z Serwisu. 
  10. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim poprzez: 
    1. pocztę elektroniczną o adresie: sekretariat@ptp.edu.pl 
    2. korespondencję tradycyjną kierowaną na adres:
      Polskie Towarzystwo Pediatryczne z siedzibą w Warszawie,
      Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa
    3. za pośrednictwem telefonu: 22 56 90 270. 
  11. Zmiany Polityki prywatności: 
    1. Niniejsza Polityka prywatności została przyjęta przez Administratora i obowiązuje od dnia opublikowania jej na stronie internetowej Serwisu.
    2. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania jednostronnych zmian Polityki, co przykładowo może wynikać z ciągłego rozwoju technologii lub zmian w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Nowa wersja Polityki obowiązywać będzie z dniem opublikowania jej na stronie internetowej Serwisu, chyba że Administrator określi w Polityce inny późniejszy termin wejścia Polityki w życie.
    3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Polityki z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Polityki zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Postanowienia niniejszej Polityki nie mają na celu ograniczania bądź wyłączenia jakichkolwiek praw Użytkowników wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
Facebook
Twitter
Instagram